ביטוח הוא מוצר שנרכש מחברה העוסקת בתחום, ומאפשר לרוכש לקבל פיצוי במקרה שנגרם לו נזק, כפי שמפורט בפוליסה – המסמך שמפרט את פרטי ההתקשרות בין הרוכש לבין החברה ואת החובות והזכויות של כל צד.
כיום קיימים מוצרי ביטוח הנחשבים על פי חוק כ"ביטוחי חובה" והם חלים על רכב, פנסיה ומשכנתא.
מעבר להם קיימים מוצרי ביטוח נוספים המעניקים כיסוי רחב יותר במקרים מצערים של נזקים, אובדן או אירועים חמורים אחרים – כמו אובדן כושר עבודה, תאונות או בעיות בריאותיות.

תחום הביטוח נחלק לשני תחומי משנה –

ביטוח פנסיוני שהוא תחום רחב במיוחד וכולל מוצרי חיסכון לטווח ארוך שנועדו להבטיח לחוסכים חיי רווחה גם בזמנים בהם אין להם אפשרות לעבוד ולפרנס את עצמם.

בתוך התחום נכללים ביטוחי חיים ובריאות והוא הולך ומתפתח עם מוצרים משלימים כמו קופות גמל, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות ועוד ועוד.

התחום השני הוא הביטוח האלמנטרי הכולל ביטוח לנזקי רכוש ותאונות, כגון ביטוח דירה, ביטוח רכוש, תאונות אישיות, ביטוח רכב / ביטוח משאיות.

מה תפקידו של סוכן ביטוח?

לכל ביטוח קיימות פוליסות רבות ושונות המותאמות ללקוחות שונים, כשהמצב הכלכלי, המשפחתי והבריאותי של הלקוח מהווים את הבסיס לבניית הפוליסה ולקביעת התשלום עליה.
סוכן ביטוח מקצועי מוודא את הצרכים והרצונות של כל לקוח, מבצע בדיקה בשטח של הנתונים ומציע לו פוליסת ביטוח שתתאים לו כמו ביטוח בניה פרטית ועוד. הסוכן מטפל גם בהפקה של הפוליסה מול חברת הביטוח ונשאר בשטח כדי לענות לשאלות ולהעניק שירות ללקוחות. במקרה של תביעת ביטוח יעמוד סוכן הביטוח לרשות לקוחותיו ויילחם עבורם במקרה הצורך. אם אתם חפצים בלימודי סוכן ביטוח אורין שפלטר היא המקום עבורכם – המרצים הכי טובים והלימודים ברמה הגבוהה ביותר.
סוכני ביטוח יכולים מחוייבים להתמחות אך ורק בביטוח פנסיוני או אלמנטרי והם יכולים גם להיות מורשים לשווק את שני סוגי הביטוח.
כדי לשווק ביטוח חייב כל סוכן להחזיק ברשיון מטעם משרד האוצר. רוב סוכני הביטוח מחזיקים בשני סוגי הרשיונות- הפנסיוני והאלמנטרי יחד- כדי להעניק לכל לקוח שלהם מגוון רחב יותר של שירותים בכל תחום ובכל שלב בחיים.

אז כדי לעבוד בביטוח חייבים להוציא רשיון?

אם תרצו לעבוד כסוכני ביטוח , לא משנה אם שכירים או עצמאיים – ולשווק בעצמכם פוליסות, אז כן, בהחלט, תצטרכו לעבור את הבחינות של משרד האוצר – אליהן יש להתכונן וללמוד ברצינות – ולקבל רישיון.

אבל אם מעניין אתכם להשתלב במערך שירות הלקוחות או המזכירות בביטוח, תוכלו לעשות את זה גם ללא רשיון. חשוב לדעת שהמשכורות ואפשרויות הקידום בתפקידים הללו וללא רשיון נמוכים הרבה יותר.

ביטוח והמגזר החרדי

מצב הביטוח בציבור החרדי נמצא כבר שנים רבות בשפל. קיימת נטייה לרכוש פחות פוליסות ביטוח ולהסתפק בביטוחים הנדרשים על פי חוק ולא מעבר לזה.
בשנים האחרונות חדרה לציבור החרדי מודעות הולכת וגוברת לצורך בכיסויים רחבים יותר כדי למנוע מצבים של בעיות כלכליות במקרים מסויימים.
גם רמת ההכנסה בציבור החרדי גדלה באופן משמעותי כך שהיכולת והרצון לרכוש ביטוחים כבר קיימים בקרב המגזר וכל מה שנותר הוא למצוא סוכני ביטוח מקצועיים המבינים את צרכי הציבור ומסוגלים להתאים את הפוליסות הנכונות ולאפשר לכל אדם חרדי לצאת מהמצב הזה של תת ביטוח ולהתחיל לישון בשקט.

חברות ביטוח גדולות או פתיחת סוכנות עצמאית?

נכון שקל ומהיר יותר להשתלב בחברה גדולה ומוכרת כשכיר, אבל העובדות בשטח מראות כי סוכנים עצמאיים מרוויחים הרבה יותר.
חשוב לדעת שכדי להרים סוכנות ביטוח עצמאית ורווחית נדרשים השקעה של זמן ומאמץ ולא לכל סוכן זה מתאים.
ואם שאלתם את עצמכם האם חברות הביטוח הגדולות לא הופכות את סוכני הביטוח העצמאיים למיותרים קצת, התשובה היא שהמצב הפוך בדיוק. ככל שיותר חברות הופכות לענקיות ובלתי נגישות ומעסיקות יותר ויותר נציגים שלא מכירים אף לקוח בשמו הפרטי, כך גוברת הדרישה לסוכנים שמסוגלים להעניק לכל לקוח גישה אישית, אכפתית ואחראית יותר.
ביטוחים כפולים, פוליסות לא מתאימות והוצאות מיותרות הם תוצאה ישירה של חוסר התמקדות בלקוח. את כל זה יכול סוכן אחד, אישי ומקצועי, למנוע.

ההצעה שלנו –

להתחיל ב"בית הסוכנים" של אורין שפלטר. שם אפשר להתחיל במשרה חלקית, לשמור על מקום העבודה הנוכחי כבסיס להכנסה קבועה ותוך כדי כך לבנות לעצמכם תיק לקוחות שיקצר ויקל עליכם את הדרך לעצמאות.