שוק ההון כולל הינו שם כולל לגופים המניעים את שוק הכלכלה – הבורסה לניירות ערך, בתי ההשקעות, חברות הביטוח ומערכת הבנקאות.
עולם גדול זה, המגלגל מאות מליארדי ₪ בשנה זה הוא אחד התחומים היוקרתיים והנחשבים ביותר, והצלחה בו מקדמת בצורה יוצאת דופן.
ניתן לעבוד במגוון רחב של תפקידים, וייעוץ השקעות הוא אחד התפקידים היוקרתיים והמבוקשים ביותר בו.

מיהו יועץ השקעות ומה תפקידו?

יועץ השקעות הינו אזרח או תושב ישראל בעל הכשרה מקצועית בתחום שוק ההון וההשקעות ובעל רישיון מטעם רשות ניירות ערך. בישראל.
תפקידו של היועץ הוא לעסוק בייעוץ השקעות וחיסכון ללקוחות. היועץ משקיע את כספי הלקוחות ו/או חסכונותיהם במוצרים פיננסיים שונים כגון מניות ומדדים בארץ ובחו"ל, תכניות חיסכון נבחרות והשקעות נוספות. עיקר הייעוץ בהשקעות ניתן על ידי הבנקים ובתי ההשקעות, כמו כן ישנו מספר מצומצם של יועצי השקעות העובדים באופן עצמאי.
החוק מחייב את יועץ ההשקעות לפעול לטובת הלקוח על פי צרכיו. הייעוץ נעשה לאחר ברור מעמיק של צורכי הלקוח, לרבות בחינת רמת הסיכון המתאימה ללקוח, ומטרתו לייצר תשואה שוטפת עבור הכספים הנזילים של לקוחותיו בעזרת בחירת נכסים פיננסים להשקעה המתאימים לצרכיו האישיים של כל לקוח ולקוח.

יועץ השקעות עובד חברה ויועץ ופרטי

בעל רישיון יכול לעבוד באופן עצמאי, או במסגרת הבנקים או בתי ההשקעות.
יועץ השקעות פרטי הוא בעל רישיון מטעם רשות ניירות ערך, וכמו היועצים בבנקים, הוא מחויב להעניק שירותי ייעוץ אישיים, בלתי תלויים, ואובייקטיביים בתחום ההשקעות בניירות ערך ובנכסים פיננסיים בארץ ובחו"ל. ללקוח.
המשמעות של שכירת שירותי ייעוץ השקעות אישי היא: שירות מקצועי, אישי ואובייקטיבי וכן בלתי תלוי. כמו כן, התאמה מלאה של מבנה חסכונותיו והשקעותיו של הלקוח לצרכיו האישיים כך שבדרך זו ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר מכל אלטרנטיבה אחרת. בנוסף, תפקידו של יועץ ההשקעות האישי הוא לחסוך ללקוח כסף על ידי הוזלת העמלות הבנקאיות למינימום, וכן לשמור על האינטרסים של הלקוח בלבד.

הרישיונות נדרשים לעסוק בייעוץ השקעות

על מנת לפעול כיועץ השקעות, חובה להחזיק ברישיון מטעם משרד האוצר. על מנת לקבל רישיון יועץ השקעות יש לעמוד בהצלחה בבחינות אותם קבע משרד האוצר. הבחינות הם ברמה גבוהה ויש צורך בקורסי הכנה על מנת להתכונן אליהם כיאות. פירוט מלא של מסלולי הלימודים, הבחינות הנדרשות, ומידע על פטורים מבחינות, בהמשך החוברת.

פוטנציאל הציבור החרדי בתחום ההשקעות והחיסכון

בציבור החרדי, בו קיים רצון גדול לסייע לילדים הנישאים ולחסוך לקראת תקופה זו, קיימת חשיבות רבה לתחום השקעות אמין ומקצועי. ייעוץ נכון ומקצועי של אפיקי חיסכון והשקעה יכול להעניק למשקיעים ולחוסכים תשואות נאות בהרבה מהבנקים, ובטוחות הרבה יותר משלל הספקולציות והספינים הקיימים למכביר. ככל שחולפות השנים ורמת ההכנסה במגזר החרדי עולה, גדל פוטנציאל העיסוק בתחום ההשקעות, ואיתו הביקוש ליועצי משכנתאות. כבר כיום מגייסים בבנקים רבים יועצי השקעות חרדיים, מתוך הבנת צורך זה והיערכות מקדימה מתאימה למתן מענה לציבור החרדי בתחום ההשקעות.

נשים כיועצות השקעות

לנשים ערך מוסף משמעותי בתחום ייעוץ ההשקעות ביכולת לייעץ בצורה מלאה לציבור הנשים החרדי, והן יכולות להתמצא בתחום ההשקעות בצורה מושלמת. גם העבודה בתחום היא לרוב בבנקים (ובתי השקעות) בהם כבר קיימת נציגות נשית חרדית, ותנאי עבודה והשכר הנם טובים ביותר ובטוחים, עם אופק קידום גבוה.